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Alexander von Humboldt: „Union of the Atlantic and Pacific“, in: ders., Sämtliche Schriften digital, herausgegeben von Oliver Lubrich und Thomas Nehrlich, Universität Bern 2021. URL: <https://humboldt.unibe.ch/text/1853-The_Isthmus_of-15-neu> [abgerufen am 28.03.2024].

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Permalink:
https://humboldt.unibe.ch/text/1853-The_Isthmus_of-15-neu
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Titel Union of the Atlantic and Pacific
Jahr 1853
Ort Banbury
Nachweis
in: The Banbury Guardian, and General Advertiser for the Counties of Oxford, Warwick, Northampton, Buckingham, Worcester, and Gloucester 522 (30. Juni 1853), [o. S.].
Sprache Englisch
Typografischer Befund Antiqua; Spaltensatz; Auszeichnung: Kursivierung, Schriftgradvergrößerung; Schmuck: Trennzeichen.
Identifikation
Textnummer Druckausgabe: VII.55
Dateiname: 1853-The_Isthmus_of-15-neu
Statistiken
Seitenanzahl: 1
Zeichenanzahl: 1219

Weitere Fassungen
The Isthmus of Darien Ship Canal (London, 1853, Englisch)
The Isthmus of Darien Ship Canal (London, 1853, Englisch)
Isthmus of Darien (London, 1853, Englisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (London, 1853, Englisch)
Baron Humboldt on the Darien Canal Project (Glasgow, 1853, Englisch)
The Darien Ship-Canal (London, 1853, Englisch)
Cullen’s Isthmus of Darien Ship Canal (London, 1853, Englisch)
Isthmus of Darien (London, 1853, Englisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (London, 1853, Englisch)
The Isthmus of Darien Ship Canal (London, 1853, Englisch)
Isthmus of Darien Ship Canal (Cork, 1853, Englisch)
Baron Humboldt on the Darien Canal Project (Dumfries, 1853, Englisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (Augsburg, 1853, Deutsch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (Exeter, 1853, Englisch)
Union of the Atlantic and Pacific (Banbury, 1853, Englisch)
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Ship-Canal (Bristol, 1853, Englisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (Exeter, 1853, Englisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (Parsonstown, 1853, Englisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (Paris, 1853, Französisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (Stuttgart, 1853, Deutsch)
The Isthmus of Darien Ship Canal (Boston, Massachusetts, 1853, Englisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (Galway, 1853, Englisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (Washington, District of Columbia, 1853, Englisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (Washington, District of Columbia, 1853, Englisch)
[The Isthmus of Darien Ship Canal] (Milwaukee, Wisconsin, 1853, Englisch)
Humboldt and the Darien Ship Canal (Panama City, 1853, Englisch)
Isthmus of Darien Ship Canal (Dublin, 1853, Englisch)
The Isthmus of Darien Ship Canal (Hobart, 1853, Englisch)
Baron Humboldt and the Panama Route (Sydney, 1853, Englisch)
|Seitenumbruch|

Union of the Atlantic and Pacific

—Dr. Cullen’s plan for crossing the Isthmus of Panama by a Ship Canal has receivedthe emphatic testimony in its favour of the veteran Alexander Von Humboldt.—“After having,” he says, “laboured, in vain,during half a century, to prove the possibility of an Oceanic Canal, and to point out the Gulf of San Miguel and Cupica as the points most worthy of attention,—after having regretted, almost with bitterness, in the last edition of my ‘Aspects of Nature,’ that the employment of the means which the present state of our knowledge affords for obtaining precise measure-ments has been so long delayed,—I ought more than any one else, to be satisfied to see, at last, my hopes for so noble an enterprise revived. * * The undertaking is by no means abovethe intellectual and material power which civilized nations have attained to. The work should be one to last forever. It should not commence with a canal with locks, like the magnificent Caledonian Canal; it must be a really Oceanic Canal, without locks,—a free passage from sea to sea, across which the speed of the navigation will be modified, but not interrupted, by the difference in height and non-coincidence of the tides.”